Ga naar hoofdonderdeel

Administratiehulp van Humanitas

Administratiehulp van Humanitas

Hulp bij jouw administratie

Door omstandigheden kunnen rekeningen en bankafschriften zich opstapelen. Soms levert dat zoveel stress op, dat je brieven niet eens meer opent en je het overzicht met inkomsten en uitgaven volledig kwijt bent. Humanitas Thuisadministratie helpt je om de administratie weer op orde te brengen en te houden. Dat geeft rust.

Zo werkt het

Na je vraag om ondersteuning heb je een kennismakingsgesprek met de coördinator van Humanitas. Die bekijkt wat je nodig hebt en welke vrijwilliger het beste bij je past. De vrijwilliger brengt vervolgens samen met jou orde in de administratie. Hij of zij komt een keer per week of twee weken bij je thuis en maakt afspraken met je. Ook kan Humanitas helpen bij het aanvragen van bijvoorbeeld bijzondere bijstand en huur- of zorgtoeslag en bij het maken van afbetalingsafspraken. De ondersteuning is kosteloos en duurt enkele maanden tot maximaal een jaar, afhankelijk van de behoefte. Uiteraard gaat de vrijwilliger discreet om met vertrouwelijke zaken.

Wil je graag ondersteuning?

Neem contact op met Paul Titulaer, coördinator Humanitas Thuisadministratie: noordlimburg@humanitas.nl of 06 23 60 28 63.

Administratiehulp van Humanitas

Veelgestelde vragen

Wat is Humanitas Thuisadministratie?

Humanitas Thuisadministratie is een dienst die ondersteuning biedt bij het op orde brengen en houden van je financiële administratie. Vrijwilligers helpen je thuis met het ordenen van je administratie, het maken van een overzicht van inkomsten en uitgaven, en het aanvragen van toeslagen of kwijtscheldingen.

Wie kan gebruik maken van Humanitas Thuisadministratie?

Deze dienst is beschikbaar voor iedereen die moeite heeft met het bijhouden van de eigen administratie, ongeacht leeftijd of achtergrond. Het is vooral bedoeld voor mensen die tijdelijk ondersteuning nodig hebben om weer grip te krijgen op hun financiële situatie.

Is de hulp van Humanitas Thuisadministratie tijdelijk of langdurig?

De ondersteuning is in principe tijdelijk en gericht op het weer zelfstandig kunnen beheren van je administratie. De duur van de hulp wordt afgestemd op jouw persoonlijke situatie en behoeften.

19,50

Word ook lid

Ben jij nog geen lid van Groene Kruis Ledenorganisatie? Voor maar €19,50 per jaar haal je alle voordelen binnen: handige services en fijne kortingen. En het leuke is: je gezinsleden die bij je thuis wonen, kunnen er ook gebruik van maken! Daarbij helpen we je de weg te vinden in het zorg-, welzijns- en gezondheidslandschap. Dus, waar wacht je nog op?

Heb je een antwoord op jouw vraag?