Informatie over vergoeding lidmaatschap

Wij krijgen op dit moment veel vragen over het van declareren van het lidmaatschap bij VGZ. Veel declaraties worden op dit moment onterecht afgewezen wegens een systeemfout. Dit vinden wij, maar ook VGZ heel vervelend. Op dit moment is VGZ druk bezig om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

Er zijn echter 2 andere redenen waarop uw declaratie kan worden afgekeurd:

  • U heeft geen aanvullende verzekering (u kunt alleen declareren als u VGZ Zorgt Goed, Beter of Best heeft via Groene Kruis Ledenorganisatie).
  • De naam op de polis van VGZ correspondeert niet met de naam op het Groene Kruis ledenpasje. (Dit moet wel het geval zijn, anders kunnen zij dit niet herleiden).

Alle declaraties die onterecht zijn afgewezen worden komende week door VGZ gecorrigeerd. Je ziet dit terug op jouw zorgkostenfactuur.

Meer aanvullende informatie over het declareren

Bent u lid van Groene Kruis Ledenorganisatie en maakt u gebruik van een aanvullende verzekering van VGZ via Groene Kruis Ledenorganisatie? Dan betaalt VGZ uw lidmaatschap terug!

Wat moet u hiervoor doen?

  • Maak een foto/screenshot van de afschrijving van uw lidmaatschap van Groene Kruis Ledenorganisatie. (We incasseren rondom 23 januari 2020) LET OP: zorg dat de naam van de rekening houder zichtbaar is en dit dezelfde naam is als de verzekerde.
  • Schrijf uw klantnummer van VGZ op het afschrift, zorg dat duidelijk zichtbaar is om welk lidmaatschapsjaar het gaat en dat het afgeschreven is voor Groene Kruis Ledenorganisatie.
  • Declareer dit afschrift via de VGZ app via declaraties of stuur een schriftelijke declaratie naar VGZ.

Let op: dit is sinds 2020 een nieuwe afspraak met VGZ u kunt dus géén declaraties indienen van het Groene Kruis lidmaatschap vóór 2020.

Gratis

Hoe werkt declareren?

Wilt u een nota bij VGZ declareren? Dat kan eenvoudig en veilig online via Mijn VGZ of met de VGZ Zorg app. U ontvangt het bedrag dat wij vergoeden binnen 6 werkdagen op uw rekening.

Alles over declareren